onsdag 7 september 2016

9A:s mikronoveller (flash fiction)

Hon väntar i regnet
med skolväskan på.

Alla andra har gått
hem till föräldrarnas 
trygga famn.

Men hon står kvar 
i väntan på en 
utsträckt hand.
Skriven av: Anonym



Skriven av: Anonym




Jag står på en stol.
Jag gråter.
Jag hoppar.
Och mina ben når aldrig marken.
Skriven av: Anonym




Jag växte upp med katter och hundar. 
Jag var van vid att husdjuren klöste på min dörr. 
Det är mycket läskigare nu när jag bor ensam.
Skriven av: Tove




Jag hade länge trott att rasslandet från fönstret 
var trädet utanför som slog på glaset. 
Men det visade sig komma från spegeln.  
Skriven av: Tove



Skriven av: Anonym



Regn, Paul körde genom regnet. 
Framför bilen stod en blond tjej. 
Hon hoppade in i bilen, senare såg hon vem han var och hoppade på honom, 
bilen rammade ett träd.
Skriven av: Anonym



Jag skyndar mig hem
Läxor att göra
Letar fram nyckeln ur väskan
Men det hade jag inte behövt.
Skriven av: Minna



Historien om den oskyldiga flickan
En inbjudan till en fest.
Just min kärlek är också inbjuden men
det är inte min kille.

Riktigt hög musik
Där är snyggisen med två drickor.
Sedan blir allt kolsvart.

Hemma på sängen.
Väldigt yr och nyvaken.
Kollar mot spegeln.
Det står
AIDS.
Skriven av: Anonym

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar