måndag 27 mars 2017

Español semana 14

¡Hola!

Los deberes para jueves son:

La habitación de Carmela 

Texto páginas 22-23

Vocablos páginas 81 (sidorna 22-23 i texten) Leer, entender y traducir el texto.

Las prepocisiones son muy importantes, ejemplos: delante de - framför, debajo de - under

Lär er perfekt med regelbundna verb:                  Jag har pratat, jag har ätit, jag har bott
                                                                              Du har pratat, jag har ätit, jag har bott
                                                                                 Och så vidare


he                                                                  
has               hablado
ha                comido
hemos         vivido
habéis
han


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar