tisdag 6 oktober 2015

Svenska 7a: Inför nästa samtal/diskussion (to 8/10)

Era tankar inför nästa samtal/diskussion.
Vad ska du tänka på till nästa gång?

  • Nästa gång kanske jag kan ställa frågor, då ingen annan gjorde det.
  • Att försöka prata högt.
  • Nästa gång ska jag försöka att inte börja prata exakt samtidigt som någon annan, för nu råkade två personer ibland börja prata exakt samtidigt
  • Kanske att prata lite högre och tydligare.
  • Att direkt avbryta när jag eller någon annan kommer in på ett annat ämne.
  • Att ha mer ögonkontakt med alla och inte bara två. 
  • Jag tror att jag ska tänka på att prata lite långsammare och ha mer ögonkontakt med dom jag pratar med.
Hur kan nästa samtal bli bättre?
  • Jag vet inte om det här är möjligt men att det blir mindre stelt. 
  • Att man tar med intressanta frågor.
  • Nästa samtal kan bli ännu bättre genom att vi använder fler uttryck från listan.
  • Kanske om alla är med och liksom lyssnar och är med.
  • Att man ställer extra mycket frågor till de som inte deltar så mycket.
  • Det kan bli bättre ifall alla är aktiva i diskussionen 
  • Att jag tänker på det jag skrev även och verkligen fokuserar på att tala tydligt och inte "sluddrar"
  • När jag pratar och kanske öva lite mer så att jag inte hakar när jag presenterar min text.
Kan jag (Ylva) hjälpa dig på något sätt?
  • Inte vad jag vet. 
  • Jag tror inte att du skulle hjälpa mig mer. Du gjorde allt väldigt tydligt. Om man bara kom ihåg att följa instruktionerna på bloggen visste man vad man skulle göra. Du hade skrivit exakt vad man skulle gör ända från början visste man vad man skulle göra slutet av arbetsområdet.
  • Nej tror inte det.
  • Nja, kanske göra lite mindre grupper ibland så alla är lättare med och lyssnar. Det blir nog lättare för den som pratar att inte ha 10 ögon på en.
  • Nej, jag har allt klart för mig och du har redan hjälpt mig genom att instrurera.
  • Nej utan det handlar nog bara om att fler vågar prata.
  • Nej, jag kan faktiskt inte komma på något särskilt, det gick jättebra. 
  • Det skulle vara bra om man fick öva lite mer än bara när man presenterar för dom som har samma text för då skulle man bli mer säker och inte haka när man presenterar den för dom som har en ändan text än vad man själv har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar