tisdag 6 oktober 2015

Svenska7b: reflektion inför nästa samtal/diskussion

Här är era tankar inför nästa samtal/diskussion
Vad ska du tänka på till nästa gång?
  • Att ha förberett mig bättre och veta exakt vad jag ska säga. 
  • Jag tycker allt gick bra så jag tycker inte att jag behöver tänka på något särskilt till nästa gång.
  • Att tänka på att när det är min tur om min text, att alla får ge varsin följdfråga. Jag tyckte det var mest jag som ställde frågor. Att strukturera samtalet mer, så vi inte missar, hoppar över något, det blir fel eller att alla inte gjort exakt vad det står. Jag ska vara mer noggrann för jag missade att sammanfatta det viktigaste efter diskussionen.
  • Att hålla tyst när andra pratar och inte avbryta dom.
  • Att hålla koll på vem som pratar.
Hur kan nästa samtal bli bättre?
  • Om alla är förberedda och att ingen håller på med annat. 
  • Jag tycker att detta samtalet gick riktigt bra och det finns inte direkt någonting att förbättra.   
  • Jag kan tänka på att förbereda mig själv mycket mer inför samtalet.
  • Folk håller sig till ämnet
  • Jag tyckte att det lite spänt att prata inför personer som jag inte känt så länge. Jag borde ha ställt mer frågor och varit mer aktiv. Nästa samtal kan bli bättre om alla ställer mer frågor och får samtalet att röra sig framåt snabbare. Jag pratar bättre inför personer jag känner väl och umgås med därför tycker jag det skulle…
  • Nej, det är upp till sitt eget ansvar att förberedda sig ordentligt och utveckla sitt resonemang. I nästa gång tycker jag att det skulle vara lite tydligare exakt hur samtalet skulle gå till (eller så var vi lite förvirrade). Jag tycker bara att det kan bli bättre om alla gör sitt hemma och förbereder sig ordentligt.
  • Nästa gång tänker jag utveckla mina svar på diskussionsfrågorna mer så att det blir ett riktigt samtal. 
  • Att ha bättre fokus på den som pratar 
Kan jag (Ylva) hjälpa dig på något sätt?
  • Nej. 
  • Jag tror inte det.
  • Nej, det enda jag tycker är att behålla grupperna för jag kände mig trygg och med dem kände jag att jag kan utveckla och säga allt jag vill utan några kommentarer. Så jag tycker inte du kan göra något mer utan bara påminna alla så alla gjort allt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar